Zgodovina Pilatesa

Joseph Hubertus Pilates se je rodil leta 1883 v Nemčiji kot droben in bolehen fantič. Imel je slabotne kosti, poleg tega pa še astmatične napade, zato je bil vedno zasmehovan med sošolci in zadnji pri vseh njihovih igrah. Očetov lik popolnega telesa po grških merilih in mamin pristop k naravnemu zdravljenju sta ga motivirala, da je začel sam zase odkrivati načine, kako bi okrepil svoje telo. Že kot otrok je poglobljeno študiral vse, kar je bilo povezano s telesom, gibanjem in zdravjem ter bil pri tem tako uspešen, da je pri štirinajstih postal izjemno postaven in skladno razvit mlad fant. Dosegel je ideal grškega očeta: zdrav duh v zdravem telesu, harmonija telesa, duha in uma. Ko je izbruhnila 1. svetovna vojna je bil kot tujec v Angliji poslan v internacijsko taborišče.
V taborišču je s svojo vadbo ohranjal vitalnost svojih pacientov. Njegova rehabilitacija se je izkazala za zelo uspešno, saj se je okrevanje pacientov pospešilo. Še več, ko je leta 1918 izbruhnila epidemija gripe, so vsi njegovi pacienti ostali živi in zdravi. Po končani 1. svetovni vojni in selitvi v New York, je leta 1926 odprl telovadnico.
Med prvimi njegovimi učenci so bili tudi boksarji, saj potrebujejo okrepljen trup in močne stabilizatorje trupa, nato so jo obiskovali predvsem plesalci in baletniki. Kljub velikemu uspehu med športniki in plesalci je pilates trening leta ostal interni trening. Joseph je zase tudi dejal, da se je rodil vsaj 50 let prezgodaj.
Leta se 1926 je preselil v Ameriko, kjer se je tretjič poročil in z ženo odprl fitnes studio v newyorški baletni hiši. S svojim pristopom sta navdušila plesalce in postala znana ne le v New Yorku, ampak tudi drugod po Ameriki. Sprva se je metoda imenovala po skrajšanem imenu Joe’s (iz Joseph), pozneje pa so vsi govorili o pilatesu, ne da bi vedeli, da se beseda začne z veliko začetnico. Z leti je začel tudi poučevati trenerje in tako sta dva izmed njegovih učencev še v času njegovega življenja odprla svoj pilates studio. Ko je leta 1967 umrl, ni zapustil nikakršnih navodil, smernic ali želja glede svoje metode, le znanje in izkušnje, ki so jih pridobili njegovi učenci. Omeniti je treba še naprave, ki jih je izumljal kot dopolnilo svojim treningom. Govoril je, da je petdeset let pred časom – najmanj, bi rekli danes, ko pilates uči, trenira in vadi ogromno ljudi povsod po svetu.

 

Definicija Pilates vadbe

Pilates je edinstven sistem vadbe, ki povezuje vaje za krepitev, gibljivost in vaje, kjer nam obremenitev predstavlja teža telesa, dolge ročice in sila gravitacije. Bistvo vadbe je torej v krepitvi mišic trupa (t.i. power housa), ohranitvi stabilnosti telesa medtem ko izvajamo različne vaje, mobilizaciji hrbtenice ter izboljšanju amplitude gibanja. Z gibanjem rok in nog povečujemo intenzivnost in zahtevnost.
Pilates štejemo med BODY & MIND (Telo in duša) tehnike.
Pilates je v osnovi vadba za oblikovanje telesa, zato je potrebno v primeru, če želimo vzdrževati vzdržljivost oz. izgubiti odvečno maščobo, vključiti tudi trening srčno-žilnega in dihalnega sistema (npr. Spinning®)

 

Pilates principi

Koncentracija – Gibanje se začne v možganih, ne pa v mišici.
Dihanje – Služi kot podporni sistem, ki ustvarja ritem vadbe in pomaga pri stabilizaciji trupa pri težjih vajah.
Kontrola – Vsa gibanja so kontrolirana z mislimi.
Osrediščenje ”power house” – Vse gibanje namreč izvira iz našega centra – trupa – power housa.
Natančnost – Je sestavni del kontrole in povečuje uspešnost vadbe.
Tekoče gibanje – Vadba naj bo tekoča, enakomerna, brez daljših ustavljanj.
Izolacija – Omogoča trening oslabelih mišic, izboljša se kontrola nad gibanjem.
Rednost – Je bistveni pogoj za uspeh

 

Kako poteka pilates vadba

V našem studiu izvajamo PILATES MAT, saj se vadba izvaja na blazinah oziroma na tleh.
Med vadbo vključujemo tudi rekvizite, kot so male in velike žoge, Gymstick, elastični in neelastični trakovi, pilates obroči…
Vadba poteka ob mirni glasbi in traja 60 minut. Vaje izvajamo bosi oz. v nedrsečih nogavicah.
Ura pilatesa se začne z dihalnimi vajami, sledijo ogrevalne – prepilates vaje. V glavnem delu izvajamo serijo pilates vaj . Program se vsake dva meseca menja, saj prvi mesec se pravilno naučimo tehnike vaj in drugi mesec aktivno izvajamo.

 

Učinki redne Pilates vadbe

izboljšanje telesne drže
preventiva pri bolečinah v hrbetnici
boljša kontrola telesa
krepitev mišičnega sistema
odlična podlaga vsem športnim zvrstem
izboljšanje gibljivosti
izboljšanje ravnotežja in koordinacije
oblikovanje telesa
izboljšanje mentalne koncentracije
izboljšanje prebave
pomoč pri inkontinenci (v 80% primerih jo lahko odpravi!)
postrehabilitacija

 

Za koga je primerna Pilates vadba

Za ljudi vseh starosti
skupinsko vadbo zdravih ljudi
za dodatni trening zavednih športnnikov
za individualno obravnavo ljudi z zdravstvenimi težavami

 

Kaj potrebujemo na vadbi

udobna športna oblačila
bidon (vodo dobiš pri nas ;))
velika brisača za na blazino – te imamo mi in ni je treba nosit s seboj 🙂
ležalna podlaga-armaflex (ni obvezna)
dobro voljo

 

”Po 10 vadbah začutimo spremembe, po 20 vadbah te spremembe vidimo, po 40 vadbah pa imamo novo telo …”

Joseph Hubertus Pilates